måndag 9 mars 2009

hm

inte mycke träning här inte.. jag borde faktiskt ta lite ansvar och träna mera jakt.
idag har alfons varit ute i lina ensam på tomten... hm det gick ju inte speciellt bra ska jag påstå då han först vägra lämna trappen i säkert 5 minuter sen bestämde han sig för att göra det och satte fast linan påengång.. duktig vovve, tur att jag var klar med städningen så jag kunde ta in honom igen :D

Alfons är i riktig spökålder nu, han skäller högt och tydligt när man minst anar det. suck pappa har döpt om han till morris.. han är lite jobbigt just nu.. räcker med att man öppnar en dörr så går larmet inom honom..

igår fick han bada då han kladdat med ett hundben över hela framtassarna.. så fin han blev, hela pälsen blev ett fluff och massa virvlar i..

på onsdag fyller sanpiperkullen 6 månader :) och på självaste dagen till ära ska vi träna apportering med en ny träningskompis som kommer från nära håll så det ska bli spännande och få träna med dem, den valpen är 7 månader så ja det ska bli intressant, tur att det är nära oxå när jag inte har så mkt pengar till bensin.

bäst jag sätter på mig stallkläder och åker å rider lite nu..

Inga kommentarer: