lördag 14 mars 2009

så var helgen snart slut..

så känns det alltid när lördagskvällen är över.. helgen är slut.
igår hoppade alfons in i lindas bil helt på egen hand så han fick åka med lola och linda hem..
så i morse hämtade jag honom i stallet runt halv 10 åkte vi där ifrån då hade han lekt masssssor med Lola..


sen vid halv elva så gick vi ut och gick med lena i skogen i drygt en timme och 45 minuter, mysigt men lite slasgit väder.. sen var Alfons trött kan jag ju loooova! haha..

satt på blocket nyss och började fundera, det är många som frågar mig varför jag valde just flat som hund då kom jag helt plöstligt på CORALL... ja nu undrar nog alla vaffan då Corall?!

<--- ringer det några klockor?
om man kollar på denna hund och jämför utsendet på en flat så finner man ganska mkt..
Corall såg jag första gången i en löplina, smal som tuuuusan och satt alltid och skällde på hästarna när man red förbi.. jag hatade honom, han satt ute i ur och skur/snöstorm eller en het sommardag.. ja han satt där jämt i sin replina och det gick ju inte och gå fram till honom för man var allt lite rädd då han skällde och hoppa.. så nä man vågade helt enkelt inte.
Sen flytta han in hos B efter att ägaren ville skjuta honom, gullevovven..
så trodde man du skulle få ett nytt liv.
Men jag gillade dig mycket, en hund som borde fått ett annat liv och andra ägare, jävla röv att jag bara var 15-16år.
Jag tror att mitt intresse för flat måste börjat där..

Inga kommentarer: