måndag 18 maj 2009

bad

Ja så var helgen över..
Treårstestet gick kanonbra vi är jättenöjda och ridningen var helt okomplicerat och superkul, jag fick en placket och hästen en rosett..
Lilleman har nu fått gå ut i stor hage tillvisso ensam men han tycker det är jätteskönt. sen har jag även börjat trava honom lite smått.. vi ska på återbesök nästa vecka och jag är lite nervös över hur det ska gå, då vi börjat tidigare igångsättning och utsläpp i stor hage men veterinären sa att jag skulle göra såhär per telefon så då gör jag så..

Alfons har varit på landet med mamma och pappa, han har förförsta gången åkt motorbåt (bilder kommer).. Han stod i fören heeeela tiden och när örnen blåste så att de blev öppna ja då skakade han bara tillbaka dem.. sen när de kom till bryggan och jag skulle hämta dem så badade Alfons ordentligt för första gången.. han vill hoppa från bryggan men vågade inte riktigt så jag hjälpte honom i och det var intressant.. han måste öva på sina ihoppningar om han ska bli en snabb apporthund i vatten :) gulle hund..

Söndag blir det utställning igen och helgen efter det är det ju Jaktkurs fre-sön ska bli så spännande :)

Inga kommentarer: