torsdag 28 maj 2009

suck

Jag är förbannad på mig själv, verkligen irriterad.
Jag borde ha gjort som jag hade tänkt från början, inte frångått planen som jag byggt upp.
Men så är jag så otroligt lättpåverkad, lyssnar på vad andra tycker och tänker å så frångår jag min plan.
Nu såhär i efterhand så var ju min plan den bästa och enklaste planen.
Jag skulle valt en tik, jag som alltid haft den planen och dessutom var det den bästa planen av enkelhet.
Jag hade aldrig fått problem med detta då, hanhundsproblemet....

Alfons får sitta fast i koppel hela dagarna nu i stallet för han sköter sig inte alls.. Linda säger åt honom verkligen hårdhänt och säger nej sen så går hon iväg 20 meter och då är Alfons på Lola igen. När Linda går fram så drar han iväg, det är ju inte lätt och hela tiden ha ögon i nacken och framförallt svårt och tillrättavisa honom på 20 meters avstånd.

Jaja, jag gick med på att göra ett dumt val när jag köpte valp och jag lär mig av det här, BYGG DIN EGEN PLAN OCH GÅ EFTER DEN, LYSSNA INTE PÅ ANDRA OM DU HAR EN HÅLLBAR PLAN!!

Men jag älskar min lille Alfons helt klart! Han är den bästa i världen och jag vill ju inte byta ut honom.. Han är min högra hand i livet, min byggsten och mitt hjärta. Min lille tönthund :)
Det är inte honom som individ jag ångrar utan jag ångrar att jag inte valde en tik som jag bestämt mig för från början, det som var min plan. Så om jag fick göra om valet då hade det blivit en tik. Men nu kan jag inte välja om och jag kan inte göra mig av med Alfons för han betyder förmkt för mig för att man gör sig av med honom!! Han är inte en sak, han är min hund och jag har lite för mkt känslor för att bara ångra köpet och göra mig av med honom, så fungerar inte jag! Det är ju min älskade vove, han som värmer min säng, han som pussar på mig när jag är ledsen, han som tar min strumpor och jag letar förjäves efter dem.. Han är min vän och man slänger inte bara bort en vän hur som helst.
Det är fan inte lätt, om jag inte var så otroligt lättpåverkad och bara lyssnade på andra hela tiden så kanske det inte blivit såhär..

En kastrering på billigaste veterinärklinik i närheten av mitt hem kostar 2800:- jippi det är roligt för kassan.... Kasterar jag Alfons då blir han nog en gårdshund helt, för då tappar jag nog gnistan totalt..

Imorgon är det kliniken för Lillemanhjärtat, ska bli spännande och så är jag lite orolig oxå helt klart.. man vet ju aldrig vad som händer inne i benet, nu har vi travat i ca 2 veckor och han har fått gå i stor hage i kanske 1½ vecka.. Så det är en stor omställning för oss båda och det kan ha blivit bra och det kan blivit dåligt.
Men men, nu har jag fått lätta lite på trycket och ska fortsätta jobba

Inga kommentarer: