onsdag 27 maj 2009

jahaja

Jag ville ju från böjan ha en tik just för att det skulle bli enkelt att ha med den i stallet och enkelt för Linda som är min dagvakt för hon har en tik.
Men så blev det en Alfons för att jag går bättre ihop med hanar...

Igår kom det besked jag fasat över och varit orolig över när det gäller val av hane.
Alfons försöker betäcka både Lindas tik och en annan tik i stallet hela tiden och det blir svårt för Linda att hålla koll på Alfons.
Så slutar inte han så får han inte vara kvar i stallet helt enkelt, för det går inte... Det var ju just därför jag skulle ha en tik för att det inte skulle bli såhär.
Nu står jag i valet att kastera min lille Alfons, ska börja kolla vad det kostar för att ha honom hemma istället på dagarna ensam är inte ett alternativ. Så nu måste han sköta sig annars blir det nog en operation om det inte är för dyrt för då vet jag inte alls vad jag ska ta mig till..

Just nu känns det väldigt rörigt, jag skulle tagit en tik som jag bestämt från början för då hade jag inte haft detta problem..

Så nu är det bara å avvakta på ett beslut jag måste fatta. Om Alfons kunde bara lägga ner.
Nu ska jag söka på internet vad en kastering kostar.

Inga kommentarer: