fredag 13 februari 2009

:)

Okej jag älskar min Alfons.
Han är verkligen en duktig hund som jag kan vara stolt över.

Igår var vi först hos Helene och trimmade mest öron, han var snäll och gjorde inte så mycket väsen av sig, lite måste man väll få bråka ?! speciellt om det är första gången...
Sen var vi ute och gick i skogen, supermysigt och han var vid oss hela tiden och kom på inkallning fast syskonen drog åt fel håll.
Duktiga duktiga Alfons.

Sen åkte jag till Gullmarsplan och mötte upp Alex, vi parkerade bilen utan för hos henne och gick runt i Årsta, Alfons har aldrig varit inne i stan på detta sätt så det skulle bli lite intressant och se vad han tänkte göra. Han gick fot genom hela jävla årsta och vi hade snarare en CHOCK! Denna lilla 5 månaders Flatte går fot dock i koppel men i stan första gången... det trodde jag ALDRIG... sen gick vi på en fotbollsplan och då fick han vara lös en stund men höll sig hela tiden runt oss.
Jag blir stolt..
Alex berömde mig mossor och sa att det är helt sjukt att en sån liten vovve kan gå fot, när deras hund på 2,5år fortfarande drar.

JA min hund går fot och metoden jag använt är att ta tag i kopplet när han försvinner från mitt vänstra knä om och om igen att hela tiden påmmina honom vad hans uppgift är för tillslut vet han den. inge godis eller dyligt har jag använt i denna inläring för jag anser inte det ha behövt.. snart kanske man kan börja gå mer fot utan koppel, skulle vara kul.

Vi far till Mora över helgen och ska hoppa i snön ;)

Inga kommentarer: