söndag 8 februari 2009

söndag

idag är jag trött, riktigt trött men det är inte Alfons.
Vi hämtade honom vid 11 i förmiddags från Eva där han sovit över natten eftersom vi var ute igår alle sammens fast på olika håll.

Så Alfons är pigg och hittar på massa grejer så tillslut så tog jag tag i mig själv och tränade inne, inser nu mer och mer att han vill jobba med huvudet, nu räcker det inte med prommenad utan hjärnjumpa är ett måste. Behöver inte jobba i en timme eller så men runt 15-20 min om dagen och jag gör det inne, det är roligt för nu har han lite längre konsentration oxå att faktiskt göra lite saker.

Idag gjorde vi mycket apporterings övningar, kasta och sitta kvar. det är svårt för han vill ju så gärna att han ska få hämta men då och då får han hämta.
Sen övar vi sitt,ligg och stå där han få tänka själv och gå efter klicken som oxå gör honom trött. det är ingen valpkurs i morgon utan det är varannan vecka så vi får träna själva hemma.

Inga kommentarer: