måndag 16 februari 2009

valpkurs

Andra omgången av valpkurs..
Idag övade vi på början till inkallning, gå fot samt att den ska göra en usväng och ställa sig vid vänstra knä antinge sittandes eller stå. sen övade vi sitt och stanna, det är han ju duktig på men det är ju svårt och sitta kvar när jag berömer för då vill han komma och äta godis :)

Allt går ganska bra så länge jag heeeela tiden har godis i behåll :) men jag försöker även utan. han är hemskt duktig speciellt i början men sen tappar han fokus och då krävs det mer av mig att få honom till rätt grej igen.

men min lille Alfons är duktig.

Vi övade lite apportering tidigare i dag och han är ju så superduktig nu mera. sitter kvar när jag kastar i väg, så kan jag gå och hämta dem oxå utan problem.. fast han är lite roligt, jag kastade ut tre st i dag alla i olika storlekar då jag inte har flera i samma. så jag hade en valp dummies en normal och en jättestor(en haredummies tror jag det är).. Alfons tog den normala dummiesn i munnen och sen ser jag hur han går vidare och försöker få in den jättestora dummiesn oxå samtidigt.. det gick inte så bra och försöka bära TVÅ dummiesar i munnen samtidigt så han gav upp den stora och kom glatt in med den som han hade i munnen och jag berömde.. han försökte aldrig byta dummies utan bara försökte få med sig två samtidigt, man kan ju inte bara lämna saker sådär eller?! jag skratta för det såg hemskt kul ut när han tapper verkligen ville få med sig båda tillbaka.. den stora dummiesn kan han knappt hålla i utan något annat i munnen de är lite för tung än.. :)

Inga kommentarer: