fredag 27 februari 2009

första fåglen

Jävla skit jag skrev hela inlägget och tryckte på publicera då försvann att. ja ja jag får väll skirva om då..

idag bar alfons på sin första döda fågel.
inte från min sida att vi övade det eller så utan i morse gick alfons ut på gräsmattan och kommer tillbaka lyckligt med en fjäder ut från munnen jag tar emot honom och öppnar munnen där hittar jag en liten pippifågel utan huvud och lite blodig.. med typ 8 fjädrar kvar, jag slängde den och alfons såg lite ledsen ut över att han inte fick behålla den.. antagligen har vår gamle skitkatt fått fatt på fåglen och suttit någonstans på tomten och smaskat fågelhuvud i natt, sen när den inte var givande längre så har han dumpat den och gått där ifrån för att lämna den åt sitt öde eller rättare sagt Alfons..

Sen har vi varit i stallet och Alfons fick faktiskt sitta fast under tiden då hovslagaren var där, vill inte vara med om hovsypa igen.. jag är lycklig när jag får rida på honom igen, bilden togs igår i solnedgången av sophia :D

Sen har vi tränat med störning (brorsbarnen som åkt pulka rejs). det gick jättebra, visst att han ställde sig upp när jag sagt sitt och stanna kvar men han kommer alltid till mig i dessa lägen, han går ingen annanstans så jag behöver bara ta emot honom och sätta tillbaka honom där han satt.
vi övade fot, sitt stanna kvar tills jag kommer tillbaka och sitt stanna kvar inkallning. det är ju svårt när jag berömer då vill han alltid komma och möta o få godis. sitt stanna kvar och sen inkallning gick SKITBRA, hade 70m avstånd och han stannade tills jag gjorde handtecknet för att få komma... han lärde sig det i dag då jag inte övat det..
men men
nu hoppas jag på att jag slipper skriva om hela detta inlägg!!

Inga kommentarer: