måndag 16 februari 2009

nybadad

Så har Alfons fått bada i dag ordentligt inför utställningen med både schampo och balsam, nu är han sådär mjukt fin och gosig samt luktar blomma :D

Han är så söt när han kommer ut från duschen, han är som en liten gummiboll och totalvild, det är mysigt tycker jag att han är så där glad, å så är han extra söt för att han är blöt...
jag gillar det helt klart, skulle lugnt kunna köpa en morgonrock till han oxå som han kunde springa runt i och göra sin glädjeskutt över att han övdelevde den hemska behandligen.. jag försöker verkligen få honom och gilla det men det är svårt.. jag försöker leka men det vill han inte han vill bara bort från vattent.. hm..

vi klippte klorna igen oxå såklart, trimmade svansen och nu har jag borstat lite oxå.

i morse tränade vi lite dummies och nu på kvällen så övade vi lite lydnad..
han är duktig vovve, idag övade vi mest på att sitta kvar när jag går och även sitta kvar när jag berömmer långt borta och sen får han godis när jag kommer tillbaka. det är tufft för alfons vill komma på engång och få godis, han förstår inte att jag kommer komma tillbaka och då får han godis... tusse liten.
övade lite fotgång oxå.

O så kastade jag lite dummies oxå efter det, bara för att det är så roligt och han tycker det är roligt..

Inga kommentarer: