tisdag 13 januari 2009

...

när man har flera djur så måste tiden fördelas ungefär lika..
ja Alfons får mycket tid och han är mitt lilla hjärta, jag har mycket dåliga nyheter vad det gäller min häst och jag har varit på klinik hela dagen med honom.
Alfons mår dock bra, idag insåg jag att det finns ett band där mellan oss. Jag var otroligt ledsen vid middan och han lägger sitt huvud i mitt knä och viftar försiktigt på svansen. så jag satte mig på golvet han luktade på min kind och sedan försökte han slicka bort tårarna... Det kändes lite bättre då.
Nu får jag lägga ner tid på Alfons när jag inte kan rida på Lilleman, så kanske det blir ett Alfons år i år, med tävlingar för honom då Lilleman ska stå konvalisent i ett halv år om jag har tur annars längre.

Jag är påväg att ge upp och börja spela schack eller varför inte samla på frimärken. Djur det är så mycket känslor att man inte vet vart man ska göra av dem.
Men jag vill så gärna tävla ingen på min lille häst så jag får gråta nu, må dåligt och sen göra allt för att han ska tillfriskna och om ett år kanske jag kan tävla igen. Så länge så får jag hitta på saker med Alfons.. ha det så gött så länge alle

Inga kommentarer: