måndag 5 januari 2009

solnergång


men hej! idag är jag arg, jättearg måste jag be och få tala om jag är superarg på Alfons.. tro det eller ej men jag tror han har hamnat i trotsålder förtidigt.. han börjar dra från mig och det gillar jag inte, jag ropar eller vislar han stannar tittar på mig och sen drar han. Jag är inte orolig att han ska dra långt men tillräckligt långt för att jag ska bli arg.
det är väldigt svårt och korrigera honom på det avstånden för han har tammefan kottar i öronen. Däremot är han superduktigt på att arbeta när man ska göra det, när vi jobbar med dymmies så är han super duktigt och lyssnar, kommer tillbaka jätteglatt.. lyssnar på inkallningen då osv.. men sen är det helt plötsligt fri lek när vi slutar jobba och då kan man stoppa in öronproppar i öronen och gå dit man själv anser är roligt. Nä jag är arg, men så ska man skälla på honom och då ser han så ynklig ut och så ledsen eller sådär.. men trots detta så älskar jag min lilla vovve och försöker bygga upp ett starkt band mellan oss precis som med mina andra två pojkar.
Det är inte lätt tur att han är söt..

Inga kommentarer: