söndag 4 januari 2009

söndag

ja, jag känner att jag är dåligt på och blogga, att jag inte skriver speciellt mycket viktiga saker..
kanske är pga. att det just nu inte finns så mycket och säga.
Alfons mår bra han tycker dock att det är kallt o vill helst vara hemma och bråka med oss inne :)
han börjar bli lite duktigare på inkallning men jag är inte helt nöjd om jag ska vara ärlig, inne fungerar det 12 av 10 gånger, precis 12 av 10 gånger jag skriver inte fel.. pappa leker med Alfons med honom i vardagsrummet och jag är i köket där han inte ser mig och ska kalla på honom, när jag lyfter visselpippan så har han redan börjat komma, jag hinner inte ens blåsa :( så där går han på skrammlet som det låter i nyckelknippan.. ute däremot, ä då är han döv vissa gånger..

Han är väldigt duktig på och hämta dummies och komma o lämna in dem både inne och ute så det är roligt.

Eftersom det är minusgrader och väldigt kallt i stallet så har Alfons fått ett stalltäcke som de andra hundarna så att han machar dem med.. så nu har alla gråa täcken från granngården, Alfons frågar varför det ska vara bra för när man leker med de handra hundarna och har lärt sig att ta tag i deras kragar och dra av dem från kompisen, dock är kompisarna inte lika roade av denna lek då de plötsligt har täcken över huvudet och inte ser något, dessutom är det ganska jobbigt och gå när det hänger en 10kgs hundvalp i kragen när man ska gå.. men det är såå roligt säger Alfons som tapper försöker gå i sitt täcke som är lite stort..
Men somsagt han fryser inte längre när han ska sova om jag ska gå ut med hästen eller om vi ska sitta i ridhuset och kolla på när någon rider.. då fryser han inte minsan och det är han nog ganska glad över..

Jag ska resa bort från Alfons från tors till sön och det kommer kännas lite konstigt men så får det bli! nä hörre ni tven kallar!

Inga kommentarer: