måndag 26 januari 2009

träning

ja, jag gick ut med Alfons nu för att träna lite då både helene och martina är på mig samt ger mig lite tips. Alfons har lite olika dagar då han vill göra olika saker har jag märkt.
Idag var det inte apportering som han ville göra, jag försökte men nä inte ens hans lilla blåa kanin som han älskar ville han hämta.
Den gamla kaninen som var minde och inte lever längre
Den nya kaninen som är mkt större dock är alfons två månader äldre på detta kort så därför ser det ut som samma kanin.


så jag tänkte att då tränar vi sitt,stanna och inkallning. Det gick verkligen jättebra, jag tränade först på en gräsplätt med en träddunge i ena kanten. jag satte honom tillslut bakom dungen av björkar och skit sen gick jag bort 50 m, vissla två pip och sen kom en liten raket utfarandes från dungen lycklig över att få komma. så då gick jag till en stor park där det var barn som gungade och tänkte pröva samma sak och det gick verkligen superbra!
Så jag är nöjd och gav mig där. nu leker han som tusan med sin kanin så den piper helt hysteriskt.
Jag ska försöka få någon att filma mina inkallningar.

Inga kommentarer: