tisdag 6 januari 2009

hejhopp

Idag har vi inte tränat eller varit ute på någon längre prommenad, men vi har busat :)
Ja man får faktiskt bara busa i bland för det är roligt, Alfons börjar få lite mer krut och energi börjar jag märka. i morse sprang han maraton inomhus vilket inte var så uppskattat men det var kul sa han.
Sen började vi med en jättestädning i min våning och det tog tid må jag säga.. Mamma, pappa och jag städade nog säkert 4 timmar MINST.. Alfons var med och "hjälpte till", han gillar och hjälpa pappa speciellt om pappa ska montera något för då vill Alfons "hålla skruvarna" (ta dem i munnen och pröva om de är ätbara)... Så gick jag ut ett tag med Alfons och sparkade fotboll i snön och det var ju suuuperkul.
Sen fick Alfons vara hemma själv med sin aktiveringsboll som för övrigt är det bästa som finns.. jag tycker den är bra för då har han något och göra när han är ensam så han inte behöver hitta på något som han absolut inte får.. Han är väldigt duktig på att vara själv förövrigt så det är ju bra.

Vi har varit i stallet oxå, Alfons gick då prommenad med Totta och Alice, hur länge vet jag inte men han var nöjd. Sen lekte han i stallet oxå vilket är roligt.
Jag har nu på kvällen börjat kolla runt lite om viltspår och jakt, min största önskan är ju att lyckas knipa SJCH men inser och läser att det är jättesvårt, man behöver en riktigt bra hund och väldigt mycke kunskap... ja, men jag kan ju drömma om det i allfall och försöka så långt det går..
Men SVCH ska vi iallafall lyckas ta så fort det bara går :D
Så läste jag att man får ett starkare band mellan sin hund och sig om man leker mycket med dem när de är små så nu har jag lekt massor med alfons i kväll men han somna bara rakt upp och ner så då fick jag sluta leka :(

Den som siktar mot stjärnorna når åt minstonde till trätopparna!
Snart får jag börja ställa ut oxå

Inga kommentarer: