måndag 19 januari 2009

måndag

Jag har blivit jättedålig på och blogga,träna,gå långa prommenader samt fota...
Jag har tappat lite ginista känner jag i allt som hör livet till speciellt efter att min häst blev dålig.
Idag har vi klippt klor, friserat tassar o svans samt rensat öronen, inte det roligaste i hans liv vill jag påstå.
Vi ligger mest och degar i soffan eller sitter här vid datan, Alfons blir upprörd om han inte får sitta med.
Jag borde börja träna igen och mer, men det blir lixsom inte av jag har mest flyttat runt just nu och då blir det svårt.
Borde åka till helene och få lite nytändning i träningen......

Alfons mår bra, han är lite trottsig och så men väldigt charmig.
Han har börjat bli en riktig lite TJUV!!! jag har inset det nu.
Här om dagen kom han med något i munnen så jag sa åt honom och komma, jag ser påengång på honom att han tagit det för han kommer motvilligt fram och säger redan "upps jag blev påkommen".. Vad hade han i munnen? Jo en halv gurka och jag ropa till mamma har du gett alfons gurka?! Nä det hade hon inte utan Alfons hade plockat upp den ur deras väska som de skulle ha med till landet.. suck det är inte första gången han är och rota upp grejer ur väskorna. sist packade han upp hela sin resväska när han skulle åka med till landet, varenda lite pryl låg på golvet:D
I Stallet snor han allas morötter oavsett vart dem ligger.. duktig kille, men somsagt han är rätt söt.

Jag har blivit storfan av cesar millan på tv4+, han är ju grym så jag har även sett båda dvdfilmerna med honom under helgen. Tycker hela hans filosofi om hur man handskas med hundar är en bra metod.

Nu ska jag gosa och pussa på min lille hund

Inga kommentarer: