fredag 5 december 2008

haha typ 3gången

ja jag har skrivit och lagt ut bilder idag ca tre inlägg men nu behöver jag skriva av mig!!
Haha.
Jag satt och kolla lite på valpkurser och tittar vad det ingår.. ja men då ska man lära de sitt,ligg,stå, stanna, inkallning.. asså det enda som jag har problem med just nu är ju inkallning. Alfons kunde sitt redan som 8 veckor och även vacker tass, han kan ligg som 9 veckors valp, sitt och stanna som 11/12 veckors valp.. hm jag vet inte han kanske inte alls lyssnar när det är massa andra hundar.
Ja jag kastade dummies i dag, jag sa åt han sitta och stanna sen kasta jag samtidigt som jag sa stanna och han satt där sååå snällt titta mig i ögonen sen sa jag varsegod och vipps så sprang han efter och kom tillbaka med den i munnen jättefint, jag blev såååå glad så slutade vi där.. sen hämtade jag kaninen så vi kunde leka lite, prövade då och det gick ännu bättre och än med dummiesn :D :D :D... jag läste i min bok om apportering att man kan bli spänd och dyligt med dummiesn och det kan vara därför han blir osäker på och hämta den för att jag typ säger att han inte får leka med den och sånt.
Ja å nu vaknade han nyss och blev lite rastlös, ja men vad ska vi hitta på då funderade jag.... vi kan inte gå ut och leka för det mörkt..
Så kom jag på att jag läst i mitt flattehäffte att man kan spåra inne med typ korv så jag tog salami och gjorde spår, hämtade alfons som skulle få pröva på spår nu.
ÅÅÅ va roligt han tyckte det var, han lät som en damsugare och var helt ivrig, nu springer han runt på alla de ställen jag la ut dem och luktar.. det är så roligt och ha alfons, det är såååå kul. Detta lilla ger mig så mycket livsglädje, bästaste bäste alfons hjärtat!

Inga kommentarer: