onsdag 10 december 2008

hej hopp

Hallo!
Idag har vi inte gjort överdrivet mycket mer än typ åkt massa bil, busat lite och myst!

Det är tråkigt väder så ingen längre prommenad, ingen alls faktiskt. Alfons hoppar ju inte utav lycka direkt när han måste gå ut han försöker verkligen väääända i dörren och hoppas på att ingen ser att han smiter in igen, ursäkta Helene men är det verkligen en Flatte jag köpt? haha jag börjar ju undra.

Vi har hälsat på två stora flattar i dag en brun och en svart, den bruna var verkligen jättesnygg nästa flat får faktiskt bli en brun!!
Jag ser minst en flat varje dag nu det är ju helt sjuk. idag såg vi två, i går såg vi en brun, i förrgår en svart och dagen innan det en svart. hm jag ser dem överallt!

Vi var i stallet oxå då julia skulle få pröva och hoppa min häst lite, Alfons är verkligen duktig på sitt och stanna!!!! jag sa åt han att sitta och så gick jag iväg denna gång och hjälpte julia att fixa något på lilleman så att han inte skulle bli trampad igen o ja Alfons satt kvar :D
Däremot gav jag bort honom till Maria ett tag och shit va han pep hon sa att han verkligen är en matte hund, söker efter mig hela tiden och gnäller för att jag ska komma.. visst mysigt ibland men han ska lära sig och vara trygg med alla även om vi är en flock!


Nu har han lekt massa med sitt ben, vi har kastat dummies en gång han var sådär superduktig igen och bara kastade sig iväg i iver för att få hämta in den och kom i full kareta tillbaka och hoppade efter den.. så såvar det roliga slut för i dag.
Vi ska sova nu och jag hoppas på bättre väder i morgon, jag sitter även och funderar på om Alfons ska få gå med på min och saras prommenad på fredag förmiddag eller om han ska få vara hemma.
denna bild är min och totalt förbjuden att kopiera utan mitt tillstånd!

Inga kommentarer: