måndag 29 december 2008

landet

jag och Alfons är på landet, uppkopplingen är ju inte speciellt bra det tar ungefär hundra år och komma in men man får väll leva med det då vi är mitt ute i riktiga svenska skärgården där endast vägen är 1,5m bred och inte en enda bil syns på hela ön..
Alfons älskar det han blir som en annan hund, helt galen :D
dock har jag nu märkt att han är mörkrädd då jag skulle gå på nattprommenad men han vägrade gå med, jag bar ut honom till vägen och han kuta allt vad han kunde till dörren. så på kvällen får han gå i koppel bara för att jag ska få med mig honom.
idag har vi gått till insjön, Alfons gör sin egna turer, han börjar bli tuff! varför gå med oss när man kan springa ensam och lukta på saker, komma?! nä asså en annan dag kanske för inte heter väll han Alfons? inte i dag i allafall. men han är söt!
Vi vågade inte gå ut på isen fast det var hård, ja alfons tog tre steg insåg att han blev bambi och gick upp på land igen.
Otroligt härligt värder, jag åker hem på onsdag och Alfons på torsdag som det ser ut just nu.
försöka ladda upp någon bild

Inga kommentarer: