tisdag 2 december 2008

Tisdag

igår hann jag helt enkelt inte skriva något.
Först var jag och bytte en klänning så då var Alfons med i bilen sen så åkte vi till Helene.
Det var verkligen roligt Alfons blev jätteglad och trött.
Nu har jag fått med mig en bok hem som jag kan träna vidare med och det ska bli så roligt och få följa Alfons träning.
Helene gav mig massa tips oxå så nu kan jag spåna vidare långsamt :)
sen fick han vara ensam ett tag hemma och jag åkte till stallet för att ta hand om min andra trotjänare lilleman, han får inte så mycket tid just nu som jag skulle vilja ge honom och det märks på honom.. Han försöker ta uppmärksamheten så jag har väldigt dåligt samvete.. någon dag får jag åka dit och ge honom all min tid!

Idag har vi varit i stallet på morgonen och kollat när Jenny red Lilleman åt mig, Alfons gillar och vara i stallet dock så var det mycket lera i dag men han kämpar på, jag prövade även lite inkallning och han kommer mycket bra nu på två korta signaler och det märkte man även igår att om Helene vislade efter någon annan så lyssnade han till det så jag hoppas att det nu håller i sig :)
Just nu sitter han och tuggar på min stortå.
i morgon blir det första natten utan Alfons och det känns redan jobbigt, eftersom jag börjar jobba på torsdag så ska han vara med Jenny den dagen och sen med mamma och pappa då min arbetsdag på torsdag börjar 11 och slutar 23. Det känns tungt men jag förbereder mig mentalt!
Soomsagt han är min ögonsten och jag hoppas att han blir lika bra som jag önskar.

Inga kommentarer: