tisdag 25 november 2008

hihi






Idag har det hänt galet mycket saker i Alfons liv.
Först åkte vi till stallet, det var ett tag sen för hans del då han fått vara hemma ett par dagar, så han har lekt i snön o busat med Alice :D
Så sov han lite medans jag och brudarna var ute med hästarna och tolkade i snön! hur kul som helst.
När jag väl var klar i stallet så bestämde jag med Emelie att vi skulle fika i stan tillsammans med Sara.. Så vi åkte in och jag undrade mycket vad Alfons skulle göra av situationen inne i stora stockholmstad, mitt i innerstan.
Ja jo han stanna lite här och lite där men jag försökte styra, han ville hälsa på alla men det fick han inte men inte rädd eller skärmd på något sätt mest nyfiken på omvärlden.
Så gick vi in på trebutiken där Sara jobbar och hon avguda honom.
Hon har själv en snart 6månaders helt gaaaalen labrador.
sen gick vi in på ett inomhusfik som klassas som utomhusfik så då fick Alfons gå med ju :D
Först ville han se sig omkring men ganska snabbt somnade han och sov hela tiden i stormen av människor..HELT OTROLIGT!
Han kommer bli den bästa hunden någonsin, jag säger då det min magkänsla har valt den bästa hunden någonsin, det stod mitt namn på honom.
När vi skulle gå ja men då sträckte han ut hela kroppen titta upp och sa "Jag sover, vad är problemet?" ja typ vi ska gå nu.. nyvaken ut på gatan igen och iväg mot bilen där han somna igen.
Nu ligger han är på golvet och tuggar på sina ben :D
min lille Alfons

Inga kommentarer: