söndag 9 november 2008

uppdatering

Detta är vad vi gjort idag:
vi har varit i stallet och busat massor, hoppat i leran och tuggat halm. buskul och han har inte riktigt koll på sina ben och man har honom hack i häl hela tiden det går inte riktigt och missa vart han är när man hör plopsplopsplops bakom sig och leran liksom for runt tassarna!
Efter en timme började han bli trött och jag var klar i stallet så vi åkte hem och gissa att han somnade snabbaren än blixten i sin bur.
pratade med Heléné i bilen hem och berättade att allt går jättebra, han är så duktig min lille Alfons och att jag är sååå supernöjd med honom :)
Väl hemma så åt han och sen så var det som luften gick ur honom.


Han har sovit, sovit och sovit.. Så kom Eva och Gustaf å hälsade på, inte mkt krut i honom han sov vidare. Sov ännu mer, försökte få i honom lite mat men han somnade nästan i matskålen :)
Tusse lilla. Henrik kom oxå förbi för och gratta pappa på Fars dag, eller egentligen inte för han hade redan glömt men mamma påminde honom.
Jag och min lilla ängel låg i soffan och jag kände plötsligt en halvmjuk knöl och började genast oroa mig för vad det kunde vara. Mamma sucka och undra varför jag är så med mina djur, det minsta lilla och såklart så blir jag ju hysterisk! haha. För att dämpa oron så ringde jag Heléné igen och hon förklarade att det typ var reben.
Så nu kan jag vara lugn igen.
Tänk när jag ska få egna barn, jag kommer ju bli hysterisk vid minsta skråma eller förhöjd feber. det har nog med min barndom och göra att jag inte vill att de ska få genomlida smärta och dyligt som jag fick..


Nu sover han igen, det har blivit lite mkt idag tror jag.. så i morgon blir det bara han och jag då mamma o pappa åker till jobbet

Hej jag är liten o trött

Inga kommentarer: