torsdag 27 november 2008

veterinären

Idag har vi varit hos veterinären och fått spruta.
Jag har fått i uppdrag av Heléné att kolla upp vad just HCC är och ska vara bra för, hundar som importeras utan vaccin kan ta med sig en leversjukdom in i sverige, den är nästan borta nu mera men man kan inte vara helt säker och därför ingår den i valp vaccinet.
HCC sjukdomen är somsagt en leversjukdom som gör att levern på hunden helt enkelt förstörs!
Så den ska nu mera tillhöra i grundvaccinasionen sa hon.
Veterinären hade lite undersköning oxå av honom och hon sa att han var sååå fin :) allt var perfekt.
Fick med oss ett valppaket hem oxå med yterligare ett valpfodersäck!! haha. jag börjar bli yr av vad man ska ge honom. försöker hitta Lone Star på någon djurbutik.

Vi kom hem vid halv tio vi kollade lite på tv och så somna vi båda var trötta.
Nu äter han lunch och jag funderar på om vi ska öva lite dummies i dag å om vi ska gå ut och öva visselpipan så han kommer när jag blåser i den även ute då det inte fungerade igår...
idag ska vi tillstallet sent då jag har ska kvällsfodra hästarna två kvällar i rad!
Må så gott!

Inga kommentarer: