fredag 21 november 2008

solig morgon

Underbart väder idag oxå så idag utökade vi prommenaden med liten skogslinga och så social gata med mycket händelser så som barnvagnar, andra hundar, bilar o dagis... jag vill faktiskt dissa andra hundägare som inte har respekt för vad jag vill. som t.ex. en ivrig hund som vill fram då släpper matten fram den och sen när den nästan är framme då säger hon "får dom hälsa?" seriöst det är ju redan försent... Jag vill ett inte att min valp blir smittad, två om det nu inte skulle fungera bra mellan hundarna och den större går till atack a men hur kul kommer det och bli då om Alfons blir rädd för andra hundar.. Nä inte okej..
sen mötte vi på en annan hund vars matte stod och visla till sig uppmärksamheten med en retriever viselpip och Alfons reagerar ju direkt och då ska man försöka få honom och förstå att det inte är honom hon kallar på, söta lilla hund.

Igår fick Alfons vara ensam för första gången hemma, jag lämnade kvar honom och åkte till stallet sent så att mamma och pappa kom hem ca 40 min senare, han hade skött sig bra.. dock letade han efter mig tydligen när de kom hem.. just nu sitter han ensam i hallen och sjunger högt och tycker livet är jättedåligt..
Men jag tycker han behöver finna säkerheten i sig själv, så som att han nu mera sitter längs bak i bilen i sin bur, att han sover i sin egna säng och att han under dagen när jag är hemma får sitta själv i hallen..

Inga kommentarer: