fredag 14 november 2008

min valp

Ä men jag är kan ju inget annat än och vara stolt över den finaste valpen någonsin!
Det är så roligt och vara med honom varje dag och se allt som händer med honom. Nu börjar han få lite personlighet innan var han mest runt omkring än och övervakade allt man gjorde men nu ni, nu kan han helt plötsligt skälla på katten, studsa iväg på egna äventyr på gräsmattan och spring det snabbaste hoppa på sin filt och flyga iväg. Man kan inget annat än och skratta för han är ju såååå otroligt söt. Mamma är ganska avundsjuk, Alfons vill ju helst vara med mig och det tycker mamma är jobbigt men hon får köpa en egen hund tycker jag :)
För Alfons är min, bara min. Som jag brukar säga om Lilleman "Bara du och ingen annan, bara Min och ingen annans!" Jag undrar ibland varför mina djur alltid bli så unika?! Zorro t.ex. min kisse han är lite mer som en hund. Han vet vad han vill men samtidigt så han väldigt lätt och lära, när han var yngre lärde jag honom sitt och vacker tass (eftersom mina föräldrar vägrade ge mig en hund så fick katten ställa upp). Hästen, ja han är ingen annan lik och det vet alla som träffat honom. Han är nog den bästa man kan tänka sig, hjärtat på exakt rätt ställe och en riktigt ögontjänare.
Alfons, va ska det bli av min lille Alfons, det har alla börjat fråga sig när de ser denna film:

Han ska bli champion säger mamma när alla frågar! haha

1 kommentar:

Anonym sa...

Va duktig han är, lilleman!!! :D