måndag 10 november 2008

sådärja

Jaha. Idag har det som absolut inte får hända har hänt...
Jag skulle longera Lilleman och hade med mig Alfons i koppel i ridhuset, ja jo det är ju inge fara med det tänkte jag, jag har ju Alfons i koppel så då borde inget hända.
Så när Lilleman sprang där på linan gick allt bra, Alfons satt vid mig hela tiden så kallade jag in Lilleman till mig för jag vill spänna in honom lite så att han skulle jobba på, jag fixade ena sidan och skulle byta sida då trodde Lilleman att han skulle backa så han tog upp benen och precis när han ska ställ ner det sitter Alfons helt plösligt där. NEJ SHIT!
ojj va han pep lille hjärtat.. det gjorde så ont i hans ben och jag i all förtvivlan ringer till mamma och skriker "Alfons har brytit benet!!" men hurdå säger mamma och jag förklarade allt när jag lugnat ner mig. Mamma googla fram nr till veterinärkliniken här på värmdö.
Medans så går jag in i stallet och kyler benet pratar med Linda som inte är lika blödig som jag och hon känner efter, han har ont det har han men lite då och då när han går så stödjer han på benet. Jag ringer till Kliniken och pratar med en trevlig djurskötare.
Jag förklarar läget om vad som hänt. Att han har ruskigt ont men han kan stå på benet.
Hon säger att om han inte blir bättre eller blir sämre ska jag komma in med honom efter ett par timmar då jag ringde efter 20 minuter när olykan skett.
Alfons fick krypa ner i sin bur men han frös! Jag trodde att jag köpt en flatte men icke :P
Så jag bäddade med Lillemans fleecetäcke i och runt buren. Där sov han sen kollade upp då och då för att se om jag var där eller kolla på när de andra hundarna lekte.
Men sen sova han nog i säkert 4 timmar. han reagerade knappt när jag flyttade buren till de stället där jag var eller när vi satte oss i bilen.
Väl hemma så fortsatte han och sova, ja jag blir lite orolig men nu går han på benet och busar.
Fast han är halt men inge svullen och tycker livet är ganska okej..
Jag själv är fortfarande iriterad på mig själv och orolig om det kanske är av men att han går på det fast han inte borde.
Så nu vilar och jag hoppas han blir bättre och är han sämre i morgon får jag nog åka och rönka.
Men somsagt han blir bättre och bättre när han ligger och vila så det borde bara vara en kraftig muskelbristning :S
Lilleman stälde aldrig hoven ner ordentligt utan han lyfte den snabbt igen.
Lille, lille Alfons. å så har ju Harry åkt hem så nu är det bara han och jag.
Tufft liv men det kommer bli bra hoppas jag och vill, jag lyckas ju alltid ha oturen med mig.
Heléné om du vill får du ringa men jag tänkte att jag ringer när jag vet mer om benet!!

Inga kommentarer: